Melin_Medical

Betal med mobilen. Gebyrfritt.

MelinPay er en rask, enkel og gebyrfri betalingsmetode for dine pasienter. 

 

AKTIVER MOBILBETALING

 

Mobilbetaling_MelinPay

 

Over 150.000 mobilbetalinger fra pasienter i 2020

Likviditet
 

Bedre likviditet for klinikken 

Pengene kommer raskere inn på konto

 
Enkelt
 

Enkelt å ta i bruk 

Krever ingen App eller nedlasting 

 
Fleksibelt
 

Mer fleksibelt

Ta betalt med faktura, kort eller Vipps

 

Slik fungerer mobilbetaling fra Melin Medical

 

  • Pasienten mottar en tekstmelding med betalingsinstruksjoner i etterkant av konsultasjonen.
  • Betalingslenken er gyldig i 24 timer, og gir betalingsvalg som Visa, Mastercard, Vipps og "Betal senere" dersom dette bestilles.
  • Løsningen kan benyttes uavhengig om klinikken har en betalingsterminal fra Melin Medical.
  • Betalingene registreres automatisk i klinikkens journalsystem.
  • MelinPay krever kun en smarttelefon og internett for en rask og enkel betaling.
  • Mobilbetaling kan også velges fra klinikkens betalingsterminal slik at pasienten kan forlate klinikken og betale når det passer innen tidsfristen på 24 timer.  
  • Ved bestilling av MelinPay, registreres faktura uten gebyr kostnadsfritt for klinikken frem til tjenesten er aktivert.
  • Melin Medical leverer tjenesten uten kostnad. Tjenesten krever en avtale med Netaxept.

Slik betaler du med MelinPay

Følg guiden og se hvor enkelt det er å betale med mobilen

 

GUIDE TIL MOBILBETALING

Vanlige spørsmål

MelinPay er en mobilbetalingsløsning fra Melin Medical, hvor pasienter raskt og enkelt kan betale for konsultasjoner direkte fra sin mobiletelefon, nettbrett eller PC. 

Dersom din klinikk ønsker å tilby mobilbetaling via MelinPay kan du sende en henvendelse til support@melinmedical.com.

Melin Medical leverer tjenesten uten kostnad, men tjenesten krever en avtale med Netaxept. Du finner Netaxept sine priser i avtaleskjemaet. Ta kontakt med oss på support@melinmedical.com om du ønsker å aktivere mobilbetaling eller trenger mer informasjon. 

Mobilbetaling må være aktivert på klinikken for at pasienten skal kunne benytte seg av mobilbetaling. Mobilbetaling er et betalingsalternativ klinikken kan tilby sine pasienter i tillegg til terminal- og fakturaløsning: 

  • Ved e-konsultasjon er mobilbetaling et enkelt og gebyrfritt betalingsalternativ. Pasienten vil ikke bli belastet med fakturagebyr dersom betalingen skjer innen tidsfristen som står oppgitt i SMS-en. 
  • For klinikker som har betalingsterminal kan pasienten også aktivt velge mobilbetaling som det foretrukne betalingsmiddelet på lik linje med kort/kontant eller terminalfaktura.   

  • Dersom klinikken kun har fakturaløsning fra Melin Medical, vil mobilbetaling være pasientens alternativ til å betale uten fakturagebyr, om klinikken selv ikke setter faktura uten gebyr.  

For å gjennomføre mobilbetaling trenger man kun en smarttelefon, nettbrett eller PC, samt internettilgang (WiFi eller mobildata). Pasienten vil motta en SMS med betalingslenke i etterkant av konsultasjonen.  

Ja. Her finner du en veiledning som viser deg hvordan du steg-for-steg gjennomfører mobilbetaling via MelinPay. 

Nei. Mobilbetaling er ikke en faktura, men en måte å betale for tjenesten på. Ved å tilby mobilbetaling som et tillegg til betalingsterminalen kan pasienten velge den betalingsmetoden som passer best dersom man ikke har mulighet for å gjøre opp for seg på stedet – Betal senere, Visa, Mastercard og/eller Vipps dersom dette er aktivert hos klinikken. 

Melin Medical mottar pasientens mobilnummer fra klinikkens journalsystem. Pasienten kan selv oppdatere sitt mobilnummer på betalingsterminalen eller gi beskjed til klinikken.  

MelinPay finnes på følgende språk: norsk, svensk, dansk og engelsk. Språk kan enkelt endres ved å klikke på «språk» øverst til høyre.  

SMS med personlig betalingslenke og kode (fire siffer) blir sendt ut påfølgende dag mellom kl. 08:00-10:00. 

Pasienten kan ta kontakt med Melin Collectors på post@melincollectors.no eller telefon 21 62 73 00. 

Aktiver mobilbetaling

For å aktivere mobilbetaling, fyll ut feltene i avtaleskjema fra Netaxept som er markert under gule overskrifter.

Skjema returneres til support@melinmedical.com

 
AKTIVER MOBILBETALING

Mer enn 700 fornøyde klinikker i 2020

 

Melin Medical AS | Hovfaret 17 B | 0275 Oslo, Norway